Dunaj

  1. do konca 19. stor "lietajúci most" - kompa pre peších, kone a koče, zavesená na lane

  1. 1909 - 1960 - prievoz pre peších "PROPELER" - niekoľko lodí slúžiacich na prepravu medzi Bratislavou a Petržalkou. Najznámejší bol parníček DEVÍN
  2. 1978 - 2003 - samohybný prievoz pre peších - loď KAMZÍK v r. 2003 ukončená premávka z ekonomických príčin
  • Štúrovo

  1. 1762 - ? "lietajúci most" - kompa zavesená na lane.V roku 1762 bola daná do prevádzky nová mobilná konštrukcia, tzv. lietajúci most. Lietajúci most je plávajúce zariadenie (kompa), ktoré bolo pomocou asi 400 metrov dlhého lana položeného na 7 loďkách v 50 metrových vzdialenostiach. Most bol počas revolúcie v Uhorsku zničený, ale následne aj opravený. (z Wikipedie)
  2. 1946 - 2002 Kompa ako náhrada padacieho zničeného mosta, prevádzku zabezpečovala spoločnost MAHART  Loď Mahartu ktorá vozila kompu v Štúrove sa volala ZALKA, Jej kapitánom bol dlhé roky p. István Bindics /ak sa dobre pamätám/. Táto loď bola podľa jeho slov postavená na parný pohon a až neskôr nahradili parný stroj dieselovým motorom. Kompa bola buď väčšia alebo menšia podľa potreby /letná sezóna/.  Info p. Roman Slovák zrušená po otvorení mosta Márie Valérie

199? - 2002 Prievoz osôb vykonávala aj loď PLUTO ktorá vtedy patrila spoločnosti KTG